Zpět 9 fotografií

Čeští výrobci…sledují trendy z Milána

Ačkoliv je jasně dáno, že za novinkami a trendy nejen v interiérovém designu se jezdí na největší italské výstavy a veletrhy, čeští výrobci za nimi nijak nezaostávají. Když se na novinky z právě proběhlého milánského veletrhu MADE EXPO pečlivě podíváme, najdeme je – v designově i kvalitativně srovnatelné úrovni, také v českých vodách…

Publikováno: 23.04.2015
Rubrika:
Autor: (red)

ŽLUTÁ A PETROLEJOVÁ
Na nábytku, dveřích a v rámci drtivé většiny dekorací opanovala milánský veletrh dvojice barev – petrolejová a žlutá v nejrůznějších odstínech! Co na to čeští výrobci? Umí je! A to v nejrůznějších povrchových úpravách.

  • Dveře
    Dvě trendové barvy jsou již od loňského roku v nabídce originálních dveří RAINBOW. „Barevnost těchto dveří byla navržena s ohledem na budoucí vývoj a milánské MADE EXPO jasně ukázalo, že jsme zvolili dobrou cestu,“ vysvětluje Martin Dozrál, generální ředitel společnosti SOLODOOR, předního českého výrobce interiérových dveří a obložkových zárubní.  Dveře vynikají nejen vzhledem, ale také užitnými vlastnostmi, které ocení všichni členové domácnosti – jsou lakovány ekologicky šetrnou a vodou ředitelnou barvou, která je dostupná v pěti odstínech – antracitová šedá, cappuccino, čínská červeň a trendy petrolejové modré a pískově žluté. „Barva je na dveře nanášena trojvrstvým lakováním. Cílem je zalakovat dveřní křídlo tak, aby dovnitř dveřovky nevnikla žádná vlhkost a vnitřní dřevěná konstrukce tak neměla možnost nasát nežádoucí vodu,“ doplňuje Martin Dozrál.
  • Koupelnový nábytek a doplňky
    „S moderními petrolejovými a odstíny žluté a okrové jsme se setkávali všude na veletrhu MADE EXPO. Zajímavý efekt s těmito barvami udělalo tzv. melírování (na nábytku se barva promítla ve všech svých odstínech od nejsvětlejšího po nejtmavší). Neméně designové bylo také použití více odstínů jedné barvy v rámci jediného kusu nábytku. Mnohé kombinace byly až neuvěřitelně působivé,“ vysvětluje Ing. Zdeněk Blažek z Dřevojasu, v. d., jednoho z největších výrobců koupelnového nábytku na českém trhu, a pokračuje: „Velmi častou povrchovou úpravou, která byla na veletrhu k vidění, bylo rozhodně lakování, a to nejen do vysokého lesku, ale také do hlubokého matu. Výhodou lakování je, že téměř nejsme omezeni ve výběru odstínů. Jako předloha mohou sloužit mezinárodně uznávané vzorníky barev RAL nebo NCS. Problémem ale není, abyste si donesli i svůj vlastní vzorek…“

DESIGNOVÉ DVEŘE OD PODLAHY KE STROPU
Dveře? Jedině nekonečně vysoké – klidně až po samý strop, a v zajímavých povrchových úpravách. Takové poselství přinesl milánský veletrh, kde se to dveřmi od podlahy ke stropu jen hemžilo.

Oslovil Vás tento trend? Pak si ho můžete klidně pořídit. Český výrobce – společnost J.A.P. přišla na trh s dveřmi MASTER! „Nejvýraznějším rysem těchto dveří je určitě jejich výška – ta dosahuje v maximu až 3,7 metrů. Díky tomu, že dveře nemusí mít zbudované horní nadpraží, mohou zabírat skutečně celý prostor od podlahy až ke stropu, což z nich dělá nepřehlédnutelný interiérový prvek,“ vysvětluje pan Petr Paksi, výkonný ředitel společnosti J.A.P., která je výrobcem ucelené řady dveřních systémů. Základ dveří tvoří hliníkový profil z eloxu a dva krycí pláště v síle 4mm. „Vnější plášť dveří MASTER se neomezuje pouze na sklo, ale nabízí i laminátové a kovolaminátové povrchy. Meze se nekladou originalitě poskládání těchto materiálů, ani co se týká jejich umístění v rámci plochy dveří. To může být jak v horizontální, tak i vertikální rovině,“ dodává pan Petr Paksi.

ČISTÉ TVARY NÁBYTKU A NÁBYTKOVÝCH SESTAV
Hlavně si nic nekomplikovat! Minimum složitostí a tvarových anomálií. Jednoduchost a čistota linií i barev rozhodně vítězí v segmentu nábytku. Co na to čeští výrobci?

„Unisex není pojem, který by platil jen pro módu. Letošní trendy pro interiérový design nechtějí být barevně ani tvarově výjimečné. Cílem je ladit a dobře zapadnout do jakéhokoliv interiéru. Popřípadě nechat vyniknout jen tvaru nebo jen povrchové úpravě,“ říká pan Martin Dusík, vedoucí obchodního oddělení Trachea, a.s., největšího českého výrobce nábytkových dvířek, a pokračuje: „Kromě výrazné žluté a petrolejové stále vítězí bílé a zemité barvy, které připomínají přírodu. Výrazným prvkem veletrhu MADE EXPO byly nejrůznější nábytkové sestavy – shluk na první dojem nahodile zavěšených skříněk v provedení lesk či mat.“

A co vy? Které trendy se vám dostaly pod kůži? A není skvělé, že také čeští výrobci jsou světoví? Nechte se inspirovat a pořiďte si i k sobě domů kus milánského designu v pečlivém českém provedení…

Materiály byly připraveny ve spolupráci se společností J.A.P. www.japcz.cz , Trachea www.trachea.cz , Dřevojas www.drevojas.cz a SOLODOOR www.solodoor.cz