Zpět

Wienerberger rozvíjí svou pozici jedničky na trhu v České republice

Společnost Wienerberger cihlářský průmysl, a. s., největší výrobce cihel v Česku a součást celosvětového lídra v oblasti cihel, společnosti Wienerberger AG, má za sebou úspěšné první pololetí roku 2011. Společnost v posledních dvou letech úspěšně sázela na restrukturalizaci a optimalizaci své výrobní základny. Zesílila zákaznickou orientaci a zavedla nové produkty a služby s vysokou přidanou hodnotou. Kombinace těchto kroků vedla k pozitivnímu vývoji prodejů v prvním pololetí.

Publikováno: 29.07.2011
Rubrika:
Autor: (red)

Změna struktury trhu
V minulých dvou letech prodělalo stavebnictví v České republice výrazný pokles v oblasti pozemních staveb. Zatímco v roce 2008 bylo postaveno více než 43 000 bytů, v roce 2010 poklesl počet zahájených staveb na 28 000, přičemž v letošním roce je možný další pokles. Pokles poznamenal zejména oblast výstavby bytových domů, která se za poslední dva roky snížila na polovinu. Pokles v oblasti výstavby rodinných domků byl oproti tomu podstatně nižší. V tomto roce zůstává trh s rodinnými domky stabilní díky české tradici investovat do bydlení v rodinných domech, nízké úrokové míře u hypoték a zvýšení DPH v letech 2012 a 2013.

Úprava strategie
„Již v roce 2009 jsme si uvědomili, že se struktura trhu mění. Provedli jsme restrukturalizaci a optimalizaci výrobní základny, nově jsme definovali role v obchodním teamu a posílili orientaci na koncové zákazníky. Novým podmínkám jsme přizpůsobili i obchodní a marketingovou strategii, nyní se více soustředíme na výrobky s vysokou přidanou hodnotou a aktivní marketingovou komunikaci. Naše výrobky jsou vhodné i pro výstavbu nízkoenergetických a pasivních domů. Díky těmto opatřením můžeme hodnotit první polovinu roku 2011 jako úspěšnou a dále rozvíjet naši pozici lídra na trhu,“ říká Josef Kotek, generální ředitel společnosti Wienerberger cihlářský průmysl, a. s.

Energeticky efektivní a trvale udržitelné materiály
Cílem společnosti Wienerberger je uspokojovat poptávku po kvalitním, zdravém a energeticky úsporném bydlení. Strategie firmy v oblasti inovace výrobků se opírá o tři pilíře – přinášet jen přírodní a ekologické výrobky, které lze rychle a jednoduše aplikovat na stavbě a které detailně do sebe zapadají. Výsledkem je vysoká užitná hodnota pro koncového zákazníka z pohledu dosaženého komfortu bydlení. Projektanti a stavební firmy ocení jednoduchost plánování a zpracování materiálu na stavbě. Středem pozornosti je také úspora energie v každém kroku životního cyklu výrobku – od výroby po finální aplikaci na stavbě.

"Důkazem toho jsou broušené cihly POROTHERM Profi, systém zdění na pěnu POROTHERM Dryfix nebo nejnověji cihly plněné minerální vatou POROTHERM T Profi, které jsme na český trh úspěšně zavedli v dubnu tohoto roku s využitím zkušeností ze západoevropských trhů, ke kterým máme v rámci skupiny Wienerberger přímý přístup. V roce 2012 plánujeme v jednom z našich českých závodů zřídit vysoce moderní zařízení na výrobu cihel plněných vatou, díky kterému budou zajištěny dodávky cihel POROTHERM T Profi nejen na český trh, ale i do dalších zemí středoevropského regionu," uvádí Josef Kotek.

Společnost Wienerberger, lídr na trhu České republiky v oblasti výroby cihel, považuje tento vývoj a postup za svoji zodpovědnost a za důležitý krok pro uspokojení rostoucích nároků investorů moderních staveb v souladu s trendem energetické efektivity a naplnění evropské směrnice EPBD II pro realizaci staveb s „téměř nulovou spotřebou energie“.