Zpět

SAPELI CENTRUM… stavba, která se nedržela při zemi

Fascinující exteriér i nadčasově funkčně řešený interiér, to jsou hlavní rysy SAPELI CENTRA dveří a zárubní. Stavby, která má rozhodně co nabídnout a čím ohromit…

Publikováno: 29.07.2010
Rubrika:
Autor: (red)

EXTERIÉR SAPELI CENTRA
Zcela nová vzorkovna SAPELI, SAPELI CENTRUM, byla od první chvíle architektonicky koncipována tak, aby svého návštěvníka oslovila, upoutala a pozvala dál. Budova SAPELI CENTRA je nadzemní, jednopatrová. Její přední a zadní obvodová stěna je celoprosklená v bezrámovém provedení, přičemž skla jsou opatřena speciálním kovovým filmem, který zabraňuje pronikání nadměrného slunečního záření do interiéru. Boční stěny budovy jsou zděné, z exteriéru v rozích ladně zaoblené. Moderní tvar budovy je podtržen plochou střechou. „Naprostou dominantou celé stavby je červený tubus z technicistního tahokovu, který slouží jako hlavní vstup do SAPELI CENTRA,“ začíná prezentaci v Čechách ojedinělé vzorkovny obchodní ředitel SAPELI, a.s, Ing. Stanislav Zikmund a pokračuje:„Jeho délka přesahující 27 metrů a sklon byly zvoleny záměrně tak, aby výstup za dveřmi a zárubněmi byl co nejpozvolnější. Jeho výrazná červená barva je samozřejmě designově upoutávajícím prvkem, ale zároveň logicky prezentuje naše firemní barvy.“ Pro návštěvníky je k dispozici necelých 50 parkovacích míst a vozíčkáři mohou využít výtah s bezbariérovým přístupem.

INTERIÉR SAPELI CENTRA
Po příchodu vstupním tubusem se ocitáte v hlavním prezentačním prostoru. Jeho hlavní dominantou jsou speciálně připravené stojany s dveřmi a zárubněmi. To, co na první pohled neuvidíte, je unikátní informační systém obslužný bezdrátovým on-line serverovým řízením.

V rámci stavební vybavenosti interiéru je v objektu použita tzv. sandwitchová podlaha. Jednotlivé dlaždice jsou odnímatelné a v prostoru pod nimi jsou umístěny zdroje energie, ke kterým se lze kdekoliv v místnosti napojit. Jde o velmi variabilní a v praxi dobře využitelný systém. Jednou ze stěžejních záležitostí se stalo osvětlení. Nad každým prezentačním stojanem s dveřmi a zárubněmi jsou připevněna dvě výbojková světla. Ta zprostředkovávají neutrální bílé světlo, pod nímž je povrch dveří, lépe řečeno jeho barevné ladění naprosto, nezměněné a díky tomu nezískají návštěvníci zkreslenou informaci o barevnosti dveřního povrchu. Investice do světelné výbavy se došplhala do výše 1,5 miliónu korun.

Vnitřní prostor o celkové rozloze 750 m2 je koncipován do tří hlavních zón: produktové, prezentační a relaxační.

PRODUKTOVÁ ZÓNA
Primárním a hlavním cílem SAPELI CENTRA je samozřejmě prezentace sortimentu společnosti SAPELI. „Máme zde vystaveno na 75 modelů dveřních křídel a zárubní. Navíc je samozřejmě k dispozici i přehlídka dveřních doplňků, tedy dveřního kování nebo vzorníku skel,“ uvádí Mgr. Ota Meissner, vedoucí marketingu společnosti SAPELI, a.s., a pokračuje: „Co se týká rozmanitých povrchových úprav dveřních křídel, mohou se zákazníci těšit z jejich kompletní a hlavně velmi interaktivně připravené prezentace.“ Dveře a zárubně jsou umístěny ve speciálně, na míru SAPELI, vyráběných hliníkových rámech. Ty jsou k sobě vzájemně připevněny v horní i dolní části sponami. Uchycení k podlaze zprostředkovává tzv. průmyslový zip. Toto upevnění spolu s konstrukčním řešením hliníkového rámu umožňuje snadnou manipulaci, přeskládání stojanů do libovolných útvarů, přidávání či ubrání rámů v závislosti na volném prostoru. Výborně se hodí i pro potřeby veletržních prezentací, kdy se rámy jednoduše a elegantně vyjmou a převezou na místo určení.

„Stejně jako máme utříděné tři hlavní produktové řady našich dveří, tak máme hned u vstupu tři ucelené prezentace řad dveří PRAKTIK, NATUR a PREMIUM. Zároveň jsou v rámci celé vzorkovny nahodile umístěny i další modely dveří včetně ukázek jejich různého systému otevírání,“ přibližuje Mgr. Meissner. Významné místo mají ve vzorkovně produktové novinky nebo dveře v akční nabídce. Pro ty jsou do prostoru zakomponovány pohledově vyvýšené flexibilní pojízdné podstavce, které okamžitě upoutávají pozornost.

Co se týká škály povrchových úprav dveří, budou si je moci návštěvníci SAPELI CENTRA prohlédnout jak přímo na vystavených dveřních křídlech, tak i v zadní části produktové zóny. „Využili jsme velké plochy obvodové stěny, na kterou jsme umístili v délce 13 a půl metru v řadách nad sebou dlaždice o velikosti 40 x 40 cm, které prezentují povrchy dveří nabízených společností SAPELI. Jde o kontaktní způsob prezentace, protože dlaždice budou, díky speciálním zámečkům, odnímatelné. Zákazníci si je tak budou moci detailně prohlédnout a seznámit se tak se strukturou dveřních povrchů, anebo s nimi zamířit k panelu s interiérovými barvami a zjistit, která povrchová úprava nejlépe ladí s daným barevným odstínem,“ informuje Mgr. Libor Kašparovský, account manager společnosti PG group a.s., který je autorem konceptu interiéru SAPELI CENTRA. Tato vzorkovnice je navíc ve své horní části orámována pásem velkoplošných fotografií exkluzivních interiérů, kde hrají hlavní roli dveře SAPELI. „Dekoraci ve formě interiérových fotografií či panel se vzorky barev… tyto prvky jsme do prostoru volili záměrně. Naším cílem je představit dveře a dveřní příslušenství na pozadí a hlavně v souladu s interiérem a tím inspirovat naše zákazníky,“ doplňuje Mgr. Meissner.

Multimediální technika
„S moderními technologiemi se dnes setkáváme na každém kroku. Takže jsme si řekli, proč je nevyužít i v rámci SAPELI CENTRA a prezentaci produktů SAPELI tak dostat na dosud nerealizovanou hranici,“ říká Mgr. Kašparovský a pokračuje: „Do produktové zóny jsme umístili čtyři speciálně řešené prezentační panely. Polovina každého z nich bude tvořena reálnými vzorky – např. dveřními výplněmi nebo řezy zárubněmi. Do druhé části panelů jsme umístili dotykové obrazovky, na kterých budou zobrazeny virtuální vzorky ve stejném schématu. Po stisknutí náhledu vzorku se zobrazí příslušný produktový list obsahující všechny potřebné informace daného výrobku.“

Další použitou technickou delikatesou jsou tzv. bezešvé obrazovky. O co se vlastně jedná? „Termín bezešvá obrazovka je označení pro plazmové obrazovky, které jsou poskládány do televizní stěny. Charakteristické pro ně je, že nemají vnější obvodový rámeček. V místech, kde se tyto obrazovky potkávají, je v současné době minimální mezera, přibližně dva milimetry. Pokud se na tyto obrazovky podíváte z odstupu, celá projekční plocha se spojí v jeden obraz,“ vysvětluje Mgr. Kašparovský. Televizní stěna, poskládaná ze třech bezešvých obrazovek za sebou, je umístěna nad recepcí SAPELI CENTRA a slouží k prezentačnímu a informačnímu účelu.

Unikátností celého informačního systému je způsob přenosu dat. Software je schopen on-line distribuovat obsahy i na různě vzdálené obrazovky. Dochází tak ke vzniku unikátního soukromého TV kanálu, kterým lze velice aktuálně prezentovat jak marketingové informace nebo akční nabídky, tak i pozvánky na různé akce. Systém je doplněn audio sekcí, která je bezdrátově přenášena nejen v interiéru vzorkovny, ale i v příchozím tubusu. Neslouží pouze k pouštění hudebních či jiných podkresů, ale v případě potřeby přednášek či jiných akcí umožní moderaci v celém prostoru. „Celková finanční částka 750 000 korun, je sice sumou, která nepatří k nízkým, ale pořízení multimediálního systému je pro nás velmi dobrou a prozíravou investicí do budoucna,“ říká Mgr. Meissner.

PREZENTAČNÍ ZÓNA
Jak již sám název napovídá, jsme v prostoru určeném pro prezentaci. A to jak produktů SAPELI, tak práce designérů. Jsme v prostoru, kde se mohou konat přednášky, workshopy či jiné související akce. Nalezneme zde infopointy, tedy dvě konzultační pracoviště, jejichž zázemí může využít bytový designér či architekt při konzultaci se svými zákazníky. Díky širokoúhlé variabilní obrazovce s připojením na internet a USB výstupy se z infopointu stává skutečně špičkové designové pracoviště. „Zákazník si bude moci přinést na flash disku fotografie interiéru, který by rád osadil novými dveřmi, a spolu s odborníkem hledat nejvhodnější řešení,“ uvádí Mgr. Meissner. Samozřejmostí v infopointech je umístění softwaru vizualizace dveří, kterým SAPELI disponuje na svých webových stránkách www.sapeli.cz.

RELAXAČNÍ ZÓNA
V těsné blízkosti vstupu do SAPELI CENTRA a samotné recepce je prostor nejen pro odpočinek a relaxaci příchozích dospělých zákazníků, ale i k zabavení malých dětských zákazníků. Samozřejmou součástí je dětský koutek obsahující pohodlný nábytek uzpůsobený právě těm nejmenším.

„Našim cílem bylo vybudovat interiérové SAPELI CENTRUM dveří a zárubní, které by prezentovalo naše kompletní produktové portfolio. Chtěli jsme k tomu využít nejmodernější multimediální techniky a výběr dveřních křídel, zárubní a jejich příslušenství tak udělat maximálně komfortním. Jak se nám to podařilo, to ať už posoudí naši zákazníci,“ závěrem uvádí Ing. Stanislav Zikmund.