Zpět 6 fotografií

MIELE – 110 let vývoje a inovací

V letošním roce slaví společnost Miele 110 let své existence. Vše začalo společnými sny a neúnavnou prací – s heslem „Stále lepší“ založili Carl Miele a Reinhard Zinkann v roce 1899 společnost Miele & Cie. Položili tak základy Miele, stojící na principu vyrábět ty nejdokonalejší přístroje.

Publikováno: 29.07.2010
Rubrika:
Autor: (red)

Začali s odstředivkami na mléko a netrvalo dlouho a na světě byla první pračka s dřevěnou prací vanou Miele. V roce 1929 přišla na trh první elektricky poháněná myčka nádobí Miele – jako první v celé Evropě. O 57 let později, v roce 1986, techniku mytí nádobí vylepšili mj. o příborovou zásuvku, která díky svému jedinečnému provedení dosud nenašla rovnocennou konkurenci.

10 let uplynulo od té doby, co Miele položili základ extrémně snadnému čištění pečicího prostoru a příslušenství, a to díky vyvinutí revoluční a patentované technologie PerfectClean, která zabraňuje připečení pokrmů, a tím velice usnadňuje čištění. A 10 let se snaží klást důraz na zdravý životní styl – v roce 1999 přišla společnost Miele s první parní troubou, která neustále narůstá na oblibě.

Nové tisíciletí charakterizují ve firmě Miele inovace a vylepšení zařízení pro domácí i profesionální využití. V roce 2001 oslavila pračka Miele 100. narozeniny. K nim dostala inovativní dárek – patentovaný voštinový buben, který má strukturu plástve, a prádlo v něm hladce klouže jako po vodním filmu. Další výročí bylo v roce 2003: 75. narozeniny vysavače Miele jsou oslaveny s modelem Seventy-five. Inovace se v novém tisíciletí představují také senzorovým ovládáním Navitronic, které umožňuje v pečicích troubách plně automatické pečení. Snímače jsou zavedeny také u vysavače: hygienický senzor Allergotec je světovou novinkou. Pomocí světelné diody lze na podlahové trysce vyčíst, zda je podlaha znečištěná, nebo čistá. Také „inteligentní“ bydlení se stává stále více diskutovaným tématem. Na trh se dostávají spotřebiče schopné komunikace. Praktické využití nabízí Miele@home InfoControl, mobilní zobrazovač stavu spotřebičů. Přichází rovněž nová generace profesionálních přístrojů pro péči o prádlo, o níž se hovoří jako o „inovaci M“. Nezaměnitelný design s důrazem na tvar, voštinový buben a libovolně programovatelné ovládání Profitronic M je to, čím se tyto spotřebiče vyznačují. Potěšujícím potvrzením tohoto nového konceptu je několik ocenění za design.

Design výrobků Miele
Výrobky firmy Miele po desetiletí nejen fungují, nýbrž se také líbí díky svému čistému a nadčasovému vzhledu ještě po mnoha letech. Důležitý je pro ně také jednotný design, který se projevuje optickou stejnorodostí spotřebičů vůči sobě. Všechny materiály jsou perfektně sladěny, rozměry a charakteristické znaky, umístění a provedení obslužných prvků jsou z velké části identické. Přesnost a nerušivý vzhled používaných konstrukčních prvků slouží díky mnohočetným kombinačním možnostem k přímému užitku zákazníků.

Od roku 1965 bylo Miele vyznamenáno osmdesáti cenami za design – to je jednoznačný důkaz kvality pro decentní, ale úspěšný design. K designu se pojí i marketing: Centrální poselství jednotlivých výrobkových kampaní jsou v rámci marketingového vystupování shodně zprostředkována napříč všemi komunikačními oblastmi. Cílem je zanechat následující dojem: Jedna firma – jedna značka – jedna komunikace. V komunikaci se zákazníkem se Miele od počátku soustředí na to, aby zprostředkovalo o firmě výstižný a jasný obraz, který se liší od konkurence. To směřuje k budování image, která firmu charakterizuje jako neustále se snažící rychle a jasně pochopit potřeby zákazníka a poté je dalším vývojem a zlepšením produktů při zachování vysoké kvality uspokojit.

Ochrana životního prostředí
Firemní inženýři vždy konstruují všechny spotřebiče s ohledem na co největší úsporu energií a přírodních zdrojů. Především dlouhá životnost spotřebičů Miele umožňovala šetrnost k přírodnímu prostředí. Příkladem může být využívání zbytkového tepla už u první bubnové pračky Miele ve dvacátých letech, opětovné získávání tepla z pracích kotlů Miele v třicátých letech nebo zavedení elektronických systémů měření vlhkosti v sušičkách prádla v šedesátých letech. Protože ochrana životního prostředí patří k zásadním tématům, hledá společnost Miele stále velmi intenzivně možnosti dalších úspor ve spotřebě vody, energie a čisticích prostředků. Firma se otevřeně hlásí k principům firemní, výzkumné, výrobní a produktové politiky šetrné k životnímu prostředí.

Logo Miele
Od vestfálského koně s nápisem Immer besser (Být stále lepší) se logo firmy vyvinulo v jednoduchý nápis, který je upraven zvláštním tahem písma do charakteristické formy a typu, přičemž od dvacátých let se klade zvláštní důraz na „i“ se šikmou čárkou nad písmenem. Značka Miele se brzy zažila a byla používána na každý přístroj, typový štítek, formulář a v každé reklamě. Během desetiletí nebyl tento firemní znak měněn. Má stále svou původní formu a jen třikrát byl nepatrně upraven podle dobového vkusu. Vytvoření značky firmy Miele, dnes odborníky nazývané logo, patří mezi průkopnické počiny dlouho předtím, než vznikl obor marketing.

Rok 2009 pro firmu Miele však neznamená jakési završení uplynulé epochy, ale jen jeden z milníků, který je výzvou pro další inovace do budoucnosti.