Zpět 1 fotografie

Čtvrtina lidí plánuje rekonstrukci koupelny

Téměř čtvrtina lidí plánuje v období podzimu a zimy rekonstruovat buď zcela nebo částečně svou koupelnu. Vyplývá to z omnibusového šetření, které letos v srpnu realizovala výzkumná agentura IBRS a jehož část si nechala zpracovat společnost SIKO KOUPELNY.

Publikováno: 29.07.2010
Rubrika:
Autor: (red)

Jak signalizují odpovědi dotázaných, na celkovou rekonstrukci koupelny se chystá 6 % lidí a na částečnou, která znamená např. obměnu sanitární keramiky, 18 %. Celkem tedy 24 % populace ve věku 20 – 59 let plánuje vylepšení své koupelny.

„Zákazníci, kteří pro renovaci své koupelny vybírají a nakupují v našich prodejnách, se mnohem více než dříve zajímají o úsporné výrobky. Wellness a relaxace jsou sice pořád mohutným trendem, ale stále častěji ve spojení s úsporami. Zaznamenáváme velký zájem například o sprchy imitující padající déšť, preferovány jsou však ty, které vodu mísí se vzduchem a tím významně snižují spotřebu vody a šetří i energii na ohřev,“ vysvětluje project manager SIKO KOUPELNY Jaroslav Berger. Mezi výrobky ideálně kombinující vzhled, relaxační funkci a úsporné řešení patří i jedna z novinek letošního roku – LED diodové osvětlení do spár dlažeb a obkladů. Diody jsou efektní a v porovnání s běžnými žárovkami spotřebují o 90 % méně energie a vydrží svítit 8 hodin denně po dobu 17 let.

V rámci výzkumu byli lidé rovněž dotazováni na znalost jednotlivých prodejců a výrobců koupelnového vybavení a zařízení. Z šetření jednoznačně vyplynulo, že mezi nejznámější a také nejvíce preferované značky patří pouze jediný specializovaný prodejce – SIKO KOUPELNY a dále několik hobby marketů. V celkové znalosti prodejců koupelnového vybavení lidem v kategorii 20 – 59 let nejčastěji vytanuly na mysli společnosti OBI, SIKO KOUPELNY a bauMax. V případě první vzpomenuté značky se toto pořadí obrací od první SIKO KOUPELNY, přes bauMax až po třetí OBI.

Na otázku, jakou značku prodejen koupelnového vybavení a zařízení považují respondenti za nejlepší, celá pětina respondentů odpověděla, že nejlepší prodejny má SIKO KOUPELNY. Lidé ve věku 20 až 59 let SIKO KOUPELNY vnímají ještě lépe, na první pozici je umístilo 24 % dotázaných. Preference se přitom podle výzkumu zvyšují s rostoucími příjmy a vzděláním. Na dalších místech se s větším odstupem umístily opět prodejny hobby marketů .

Tazatelé se v rámci šetření rovněž ptali na znalost výrobců koupelnového vybavení. V hodnocení respondentů z kategorie 20 – 59 let se SIKO KOUPELNY umístily hned za značkami Ravak, Jika a Rako. „Naše společnost se i v tomto případě zařadila mezi nejznámnější značky, hned za hlavními výrobci, přestože se specializujeme především na prodej. Celkové výsledky výzkumu nám potvrdily silnou pozici značky SIKO KOUPELNY na českém trhu koupelnového vybavení. Zároveň však znamenají, že nesmíme polevovat v naší snaze neustále zlepšovat služby pro klienty a nabízet jim pestrý, inspirující a přitom cenově dostupný sortiment,“ komentuje výstupy Jaroslav Berger.

Výzkum se uskutečnil v rámci omnibusového šetření v srpnu tohoto roku. Realizátorem byla společnost IBRS – International Business and Research Services. Tazatelé formou osobních rozhovorů dotázali 1.000 respondentů z celé České republiky, kteří tvořili reprezentativní vzorek populace zvolený náhodným výběrem s kvótní oporou podle pohlaví, věku a velikosti místa bydliště v regionu.