Zpět

Prodej bytů v roce 2008 jde proti očekáváním a roste o desítky procent

Výsledky prodejů společnosti Skanska Reality za první dva měsíce tohoto roku popírají předpovědi, podle kterých se letos dostane trh s nemovitostmi do potíží. Za leden a únor prodala společnost ve srovnání se stejným obdobím v roce 2007 v samotné Praze o téměř 65 % bytů více, a to 56 jednotek oproti loňským 34. Za celou Českou a Slovenskou republiku je pak vývoj ještě dynamičtější, když se prodeje zvýšily o 111 %.

Publikováno: 29.07.2008
Rubrika:
Autor: (red)

„Stejně jako analytici a konkurence jsme předpokládali, že zejména počátek roku bude poznamenán nižší poptávkou. Čísla jdou zatím proti tomuto očekávání, poptávka je uspokojivá a na toto období roku dokonce velmi vysoká, prodeje meziročně rostou a ceny se posunuly předpokládaným způsobem tak, jak byla upravena daň z přidané hodnoty,“ hodnotí první dva měsíce generální ředitel Skanska Reality Petr Fanta.

Nejprodávanějšími byty jsou 2+kk a 3+kk, průměrná metráž prodaných bytů je mírně nad sedmdesát metrů. Velký zájem je nyní o pražské projekty Romance v Uhříněvsi, dále o oblast Jahodnice v Hostavicích a Milíčovský háj a Chodovec v Praze 11. Neobyčejně vysokou poptávku potvrzuje i počet rezervačních smluv, kterých Skanska za první dva měsíce letošního roku podepsala 87.

„Růst prodejů oproti loňsku je zvláště v únoru naprosto neobvyklý. U některých projektů mizí byty doslova před očima – znamená to mimo jiné nutnost přicházet s dalšími projekty tak, abychom dokázali udržet pro naše klienty dostatečně širokou nabídku nových bytů během celého roku,“ uvedla ředitelka prodeje a marketingu Skanska Reality Naděžda Ptáčková.

Skanska v letošním roce počítá s nabídkou bydlení, která je nejvyšší v historii společnosti. Již loni dosáhla Skanska Reality prodeje ve výši 797 bytů. V roce 2008 uvede Skanska na trh 10 nových projektů, osm v České republice a dva na Slovensku, a v nabídce společnosti se tak postupně objeví rekordní počet 1.600 nových bytů.

Společnosti Skanska Reality se nyní vrací několikaletá snaha připravovat s finančními domy společné produkty v oblasti hypotéčního bankovnictví. „Pro klienty je velmi důležité, jaký komfort a jaké nadstandardní podmínky jsme schopni nabídnout při financování jejich bydlení, a také s kolika bankami máme příslušné dohody, které zjednodušují našim zákazníkům život,“ komentuje Naděžda Ptáčková.